lördag 23 november 2013

att smygstarta julpyntet



Jag gillar egentligen inte det där smygstartandet av julen som pågår ute i alla affärer. Jag menar, på det stora varuhuset har det typ varit jul sen i mitten på oktober och man kan väl lugnt säga att det är något för tidigt. Men den här helgen orkar jag inte hålla på traditionerna längre.


Kanske är det just för att det varit så oändligt mörkt nästan hela november. Himlen hänger som en askgrå, fuktad yllefilt över våra huvuden och det blir nästan inte ljust alls. Det får mig att längta lite efter snön och det ljusa skimmer som de där vackra flingorna sänker över oss när det blir kallare.


Så idag tjuvstartar jag. Jag inventerar jullådorna på stjärnor och juleljus, bestämmer årets grantema (joho sånt finns minsann hemma hos oss) och bakar pepparkakor som den yngre dottern gladeligen dränker i vitt pynt. Senare i eftermiddag tänkte jag mig att vi skulle provsmaka glöggen, bara för att. Och sen smider jag planer inför årets julkalender.

För nu är det ändå bara en vecka kvar innan det är dags på riktigt.

samtliga bilder hittar ni i min pinterestmapp dreaming of christmas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar