tisdag 26 november 2013

vinter två-noll-ett-tre



I morse när vi vaknade stod termometern i köket på minus fem grader och frosten hade sprängt glasartade isblommor på fönsterrutorna. Och kanske är det här upptakten till årets vintersäsong. Kylan kanske ändå är på väg trots att vi haft en så himla lång höst med ganska många plusgrader.

Jag måste nog säga att jag längtar lite ändå.

Vi hade en fin helg jag och barnen. På lördagen hade vi loppisrunda och besökte bl.a Röda Korsets julmarknad där vi fyndade ett sällskapsspel för 20 kr. Diamanten. Ett av de bästa spel nån kommit på tror jag. Superenkelt men ändå roligt. Och vi spelade massor av gånger. Sen tog vi en paus och gick ut och krattade blöta löv i trädgården, jag och den yngsta. Hon sportade mina Hunters med bravur, den där ungen är bland det vackraste jag gjort.

Och igår kom äntligen mannen hem från landet i väster. Stor glädje utbröt bland samtliga familjemedlemmar, inte minst katten, som nog känner sig i underläge bland tre honor när mannen är borta. Så vi eldade och fick presenter. Barnen fick nya converse och jag fick Reece's - det godaste godiset man kan äta i mitt tycke. Och bra. För man klarar bara en om dagen typ. De är så mäktiga i all sin jordnötighet.

Så idag är det vintersoligt och jag är rätt nöjd. Dessutom längtar jag ännu mer till 2014 nu sen min kollega kläckte att jag minsann får fem nya semesterdagar i present för att jag fyller jämnt nästa år. Det är ju nästan så man måste fira redan nu.

Glögg, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar