tisdag 24 december 2013

en fridfull jul



Jag tittar in efter ett lite längre bloggstopp och säger God Jul till er alla. December har nästan försvunnit i ett mörker och snön fattas en dag som denna. Men det gör inget.


För alla vet vi ju att allt det där betyder väldigt lite när allt kommer omkring. Om det är snö eller inte. Om man hunnit med allt man tycker sig måste eller vilja hinna med innan julaftonen. Det blir liksom jul ändå. Och barnen kommer att vara lika lyckliga ändå även om det inte ligger femtielva julklappar under granen och det finns nio sorters hemgjort godis.


I år firar vi på hemmaplan, bara jag och mannen. Det blev bäst så. Ingen stress, inga måsten. Bara en oändlig massa kärlek och ett lugn som känns mer välkommet än nånsin. Och visst saknar jag mina barn en dag som denna. Men det hade deras pappor fått göra om de inte varit där. Och nästa år är de ju det, här hos oss.


Jag hoppas att ni får en underbart fridfull jul och att ni tar hand om er. Gläds åt att få fira jul med dem ni älskar mest och kom ihåg att det kommer fler jular om det inte blev som ni tänkt er. Och vila. Vila mycket, gå några promenader medan det är ljust och lägg undan mobiler och datorer. Utmana nån i ett vanligt traditionellt spel, läs en bok eller halvslumra framför en gammal svartvit film.

Det tänker iallafall jag göra.


God Jul fina vänner!

♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar