tisdag 28 januari 2014

28. Kolla! Här är en bok jag vill o-tipsa om..


Det finns en mängd böcker som jag har haft svårt för att läsa. Jag är nog rätt kritisk i mitt läsande när allt kommer omkring. Ett par sidor, sen vet jag om den kommer att vara värd min tid eller inte. Och om jag kommer fram till att den inte är det, ja då överger jag den och startar på en ny. Den här rubriken är svår tycker jag. Så jag tror att det får bli en lista om tre som jag vill o-tipsa om ändå.

1. Typ allt av Camilla Läckberg. Särskilt den här. Jag tycker att hon har ett torftigt språk när hon skriver. Och det retar mig. Det retar mig att man kan bli författarinna och tjäna pengar när man skriver dåligt. Inte dåliga historier. Dålig svenska.

2. Superhypad och jag kommer säkert få skit av halva världens befolkning. Men jag tyckte verkligen inte att 50 nyanser var nån hit. Alls faktiskt.

3. Jag har försökt läsa Joyce Carol Oates flera gånger men klarar inte alls av hennes sätt att skriva. Jag blir rastlös och oengagerad. Hon framhålls ju annars nästan varenda år som en borde-vinna-nobelpris-kandidat. Min röst hade inte landat på henne iallafall. Det är en sak att vara produktiv, en annan att skriva bra litteratur.


Det var allt för idag. Jag är iallafall på plats Malmö och ska nu briefa min chef om dagens möte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar