söndag 26 januari 2014

att avrunda en helg med chipotle




Söndag. En av de bästa dagarna  på hela veckan tycker jag och särskilt mycket så när snön har yrt utanför fönstret hela dagen och jag får sitta inne med raggsockor på fötterna och dricka kaffe och planera en flytt som kommer allt närmre. Dessutom doftar hela köket varmt av chipotle-chili och brasved eftersom en pulled pork har stått inne en hejmassa timmar och kaminen gått varm hela dagen. Och vad mer som är bra är att snart är äldsta fjärilen på ingång i hemmet för att äta familjemiddag och sova över. Och just då, precis just då, spelar det ingen som helst roll att en ny jobbvecka står runt hörnet med resor söderöver och en massa andra trista måsten.


Och mer att glädjas åt är att både jag och alla fjärilarna tycks ha löst vårt galopperande klänningsproblem som hängt som en våt trasa över våra sinnen en stund nu. Vi ska nämligen på bröllop på lördag och eftersom det är i slutet av januari och långt ifrån traditionellt klänningsväder så har det varit bedövande svårt att hitta nåt passande till ett kavaj-bröllop med pompa och ståt i snöyran. Men nu är det löst och det kan faktiskt bli riktigt bra.


För er som noterat att jag är världens sämsta på att hålla igång den här januariutmaningen som Lisa Bjärbo lanserade så kan jag inte säga annat än att jag håller med. Men jag lovar att publicera de sista dagarnas utmaningar imorgon bitti, så ni får snällt hålla tillgodo tills dess.

För nu är det söndagskväll och det vankas skön familjemiddag och kanske en film sittandes uppkrupen i soffan tillsammans med dem som betyder mest.

En ganska fin avslutning på helgen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar