fredag 17 januari 2014

en fulltecknad kalender och ett hurra för fredagar

Jag sitter i matrummet och huttrar. Ute är det verkligen apkallt just nu. Vinden är ingen kompis såna här dagar när kylan och blåsten fryser mitt lilla hus på landet underifrån. Såna här dagar känns det som om nån glömt att isolera huset helt. Obra tycker jag. Men igår var jag i Karlstad och där var det vansinnigt mycket mer snö än här i söder vilket i och för sig var något att glädjas över. Men blåsten alltså. Svinkall.


Men! Det är fredag och även om jag tvingades att jobba lite på min lediga dag så är jag iallafall inte på jobbet och eftermiddagen tänker jag vara just det. Ledig! Veckan har varit fullspäckad med jobb och verkligen svischat förbi. Det gör ju såklart också att jag minst sagt halkat efter i bloggutmaningen. Så en hel radda av såna får jag väl publicera lite senare ikväll. Kanske ska jag blogga i förebyggande syfte också? Jag menar, så jag inte missar fler såna här världsbra rubriker?


Men först krävs det nog en balja underbart varmt kaffe och att jag startar upp en brasa här hemma. Kylan är inget för en bra fredag och bra vill jag att alla fredagar ska vara resten av året. Ja, resten av livet faktiskt.

Så lite kaffe, en brasa och Håkan i stereon. Sen skriva lite till och därefter ge mig på en match med julgranar och pryttlar. Det blir nog bra.

Ha en fullkomligt underbar fredag! Det tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar