måndag 27 januari 2014

faking greatness

Horace Engdahl har tydligen dryftat följande smått geniala uttalande:

”Som svensk blir man dummare på engelska, och den första konsekvensen tycks vara att man inte märker det.”


Med det i åtanke powerboostar jag mig denna måndagskväll för att överleva en jobbresa till Malmö imorgon. Förberedelserna blev absolut inte av det slag jag hade förväntat mig (vilket inte ens berodde på mig) och det kommer att krävas en hel del mask och kamouflage för att klara av att upprätthålla en bild av att jag vet precis vad fan jag håller på med. Men faking greatness tycks vara ledordet för tillfället och det är väl bara att köra på om man gett sig in i den här leken. Men jag är inte nöjd. Inte alls faktiskt.


Alla andra tycks blogga om semlor just nu och idag gör jag det med. Egentligen tycker jag att semlor är enormt överskattade men det är på nåt sätt en viss tröst med en kardemummabulle fylld med fluffig grädde och sötsliskig mandelmassa. Så jag köpte tröst på vägen hem idag. Tröst för att jag ibland har ett av de mest frustrerande jobb som finns och tröst för att jag måste kliva upp klockan apa imorgon bitti för att sätta mig på ett tåg mot ett tvådagarsmöte där jag måste manipulera idel män med svårmodiga och granskande blickar från att tänka: "vaddå, är du sekreteraren eller?!"

Har en svag känsla av att det kommer att krävas bra 
mycket starkare saker än sockrig mandelmassa 
för att komma över den här veckan.

To be continued.


Bild ett från min Pinterest och den vackra semlebilden är lånad från Linda Lomelinos Call me cupcake

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar