fredag 10 januari 2014

i väntan på något nytt och spännande



Fredagskvällen inleds med pirr i magen. Och just sånt här pirr, som liksom kommit smygande och får hjärtat att slå dubbla slag ibland när man drar sig till minnes igen, har jag inte känt på en evighet. Det är inte kärlek. Den sitter redan där och även om den sortens pirr finns så är det inte samma. Snarare handlar det om den där sortens nervösa pirr som bottnar i en förväntan, längtan och spänning inför nånting nytt som ska hända. Ungefär som en resa.

Men resa ska jag inte. Inte än iallafall.

Istället ska jag göra något jag inte har gjort på en evighet men som jag haft i tankarna ungefär lika länge. Vad det är? Det får ni se imorgon. 

Så under tiden medan det pirrar steker jag färsbiffar och lägger i en pepprig sås som ska serveras med gyllengul pasta. Och kanske blir det ett glas rött till det. Därefter kryper vi nog upp i soffan hela familjen och firar att det är ledigt i två hela dagar igen med en helt ny säsong Lie to me och en bunke smågodis från Hemmakväll.

Och på nåt sätt så stillar det nog det där pirret. Iallafall tills imorgon bitti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar