lördag 11 januari 2014

om man släpper taget lite grann så kanske man vågar mer än vad man tror



Idag har jag uppfyllt ett av mina löften till mig själv. Jag har ridit min första ridlektion på ungefär 25 år. Och den här dagen har jag grunnat på i säkert tio innan dess. För jag har burit och närt en rädsla för att testa igen sen den där dagen för så himla många år sen nu, då när jag ramlade av och skadade mig ganska illa. Men idag var rädslan som bortblåst. Den lämnade jag i boxen när jag ledde ut den fina hästen som jag fått tilldelad mig i ridhuset och satte upp. Och nu, ett par timmar senare när jag smält alltihop. Ja då känner jag mig så jäkla nöjd med mig själv att hälften borde vara olagligt. 

Och så är jag otroligt glad.

För att jag vågade. Och för att jag får göra om det. Hela 21 lördagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar