torsdag 9 januari 2014

sju, åtta och nio

Det tog emot lite att skriva igen efter det sista inlägget. Vardagen är tillbaka och jag försöker koncentrera mig på att gå upp i tid, jobba, hinna med och träna och hitta på mat som inte ligger på topp fem-listan över tråkiga maträtter som loopar på vår matlista. Och spela monopol med den yngsta fjärilen. Men här är iallafall nummer sju, åtta och nio i Lisas bloggutmaning.

7. Kolla! Här är en bild på stället där jag oftast sitter och bloggar.


Rena önsketänkandet! Jag vet. Men i vår nya lägenhet kanske vi kan få till en sån här fantastisk plats i köket där jag kan sitta och blogga. Bilden hittade jag på nån inspirationssida på Sköna hem för typ en evighet sen.

8. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med en författare…

Otroligt märklig, men lite rolig, fråga. Här handlar det nog bara om författarens briljans om jag ska kunna välja. Och förhoppningen om att man får prata med den utsatte efteråt. Jag säger Tatiana de Rosnay som skrev Sarahs Nyckel eller Jonathan Tropper om jag ska vara hängiven min egen sexuella läggning. Båda hade jag velat träffa i verkligheten och lära med om skrivande av. Hånglet kanske man kan klara av rätt kvickt.

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.

Här är det omöjlig att välja:

* att sluta ha dåligt samvete för alla saker som jag själv tycker jag borde hinna med när jag redan har gjort tillräckligt
* att sluta kolla jobbmejlen när jag är ledig
* att sluta använda mina trasiga skor fast jag älskar dem och inse att jag borde köpa nya
* att sluta reta upp mig så mycket på morgontrafiken att jag nästan får en hjärtinfarkt
* att sluta vilja äta choklad typ jämt
* att sluta ha med mig telefonen vart jag än går

Jag kan hålla på hur länge som helst.


Imorgon är det fredag och jag har min första lediga sån av många kommande. 
Yey för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar