söndag 12 januari 2014

tio, elva, tolv och ett ord om träningsvärk



Dagarna går och tyvärr måste jag erkänna att jag tar den där bloggutmaningen på lite mindre allvar än jag hade hoppats. Nåja. Blogginlägg blir det ju ändå. För er som saknat de senaste dagarnas inlägg från listan så kommer här iallafall en liten uppsummering.

10. Kolla! Här är en bok jag tycker är snygg.

Anna Bergenströms kokböcker är mina favoriter när det gäller matböcker. Massor av goda recept och bilder som är så snygga att man kan sitta och bläddra i dom hur länge som helst. Den här fullkomligt älskar jag och använder jag mest just nu.

11. Den bästa grönsaken är som vi alla vet...

Paprikan säger jag och lägger upp en bild på en massa tomat-bruschetta. Förklaring tack, säger säkert ni. Jag hittade inga snygga bilder på röda paprikor. Så det blev second best. Röda tomater.

Men de är ju också supergoda så det kanske inte gör nåt..

12. Hepp! Dagens tv-tips.

Jag snubblade över ett helt fantastiskt program på STV i höstas. Nån blandning mellan bakom-kulisserna-dokumentär och nån form av dokusåpa. Minus fånigheterna som oftast präglar såna. Livet på Operan! Underbart om ballerinor, musiker och operasångare. Och om huset! Huset verkar ju hur coolt som helst att jobba i. Tror att avsnitten finns kvar på SVT-play.

Annars väntar jag mest på att andra säsongen av Newsroom ska börja. Dör nästan om det dröjer längre.


I övrigt har jag träningsvärken från helvetet idag. Det där med ridning aktiverar lårmuskler som man innan inte trott att de fanns så jag spenderar dagen med att testa olika silly-walks här hemma medan jag typ storstädar prick överallt. Nu ska julen dansas ut vill jag lova.

Hit med lite vår. Jag är redo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar