måndag 27 januari 2014

tjugotvå till tjugosju


 
22. Kolla! Här är en favoritbok från min bokhylla.

Bodil Malmsten är en av mina absoluta favoritförfattare. Hennes bloggbokserie om tiden i Finistère tillhör de mest tummade böckerna i min bokhylla. Speciellt Sista boken från Finistère har jag läst säkert femton gånger och i den finns flera vikta sidor där jag strukit under vackra formuleringar och ord. Hon är bra på det Bodil Malmsten. Ord. En av de bästa.


23. Hepp! Dagens musiktips!


Jag hittade Agnes Obel på Spotify förra hösten och föll handlöst för hennes spröda stämma och vackra pianospel. För dig som gillar musik med melankoliska drag i stil med Christian Kjellvander eller Anna Ternheim. Ingen musik man blir danssugen av direkt men lugn och harmonisk kanske?


24. En grej jag borde ta tag i.

Mitt kök är nästan färdigrenoverat men hörnet där spisen står är fortfarande fullkomligt ofärdigt. Och jag borde verkligen verkligen ringa en snickare och ett knippe hantverkare som tar tag i skiten. Jag menar nu lagom till vi ska flytta och allt...


25. Här är en bild från mitt kök.


I brist på egen fotokompetens publicerar jag en bild på ett kök jag har i min inspirationsmapp för vårt nya lägenhetskök. Vi tänker oss lite parisisk bistrokänsla. Skulle älska nåt sånt här. Typ.


26. Den bästa frukosten är ju som vi alla vet...

Det finns inget bättre än helgfrukostar. Långa, långsamma sådana där man får sippa gott kaffe och äta godsaker som t ex scones, fil med oändligt god musli, färsk frukt och ha en brevlådefräsch DN att läsa till.


27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…


Då hade jag velat spela trummor i Green Day. Hade varit askul, tror jag. Gillar musiken, gillar samma färger som de har på kläderna. Och jag gillar Billie Joe Armstrong. Hade varit fint.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar