onsdag 12 februari 2014

att göra sig redo för äventyr



På söndag flyger jag och yngsta fjärilen till den här underbara staden. Tre dagars sportlovsäventyr kantat av museibesök, shopping och sightseeing står på agendan. Hon och jag. På vift i en storstad som aldrig blir tråkig hur många gånger man än åker dit.


Den här gången ska vi åka buss runt hela staden. Dricka te och äta scones på nåt mysigt ställe när vi tröttnat på att gå eller susa runt i buss och upphetsat peka på varenda ställe som vi känner igen från nån film vi sett.


Och även om Madame Tussauds står högst på önskelistan för dottern så har hon sagt att vi också borde gå hit. Jag hoppas att det är lika mysigt som jag tror det är. Och även om det sägs att det är litet och inte särskilt spektakulärt så tror jag att det blir spännande ändå. För oss båda.



London alltså. 

Det är bara fyra dagar bort nu.


Bilderna i inlägget kommer härifrån: 1, 2, 3, 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar