måndag 24 februari 2014

När det är måndag och jag har druckit för mycket kaffe



När det är måndag och jag har druckit för mycket kaffe drömmer jag mig bort från skrivbordet på kontoret där öppna ytor dränks i papper fyllda av saker som egentligen inte betyder nåt och tänker på spröda stjälkar i en vas fylld med klart och friskt vatten. Det.


När det är måndag och jag har druckit för mycket kaffe längtar jag till havet där vinden blåser mig sval om kinderna och får dem att rosas, där det luktar tång och sanden knastrar under mina skor. Där vill jag gå barfota med handen i hans och känna att jag lever på riktigt. Det.


När det är måndag och jag har druckit för mycket kaffe återhämtar jag mig från ett äventyr och längtar efter nya mest hela tiden. Att få uppleva nya saker, känna nya dofter och smaker, att se leendet som tar över älskad dotters ansikte när hennes ögon möter äventyret i en ny stad. Det.


När det är måndag och kvällen kommer inser jag att har jag druckit för mycket kaffe. Men kaffet får mig att längta, drömma och hoppas på en vår och nya äventyr som lockar till livslust och skratt. Det.

Det. 
Är allt det handlar om. 
Förväntan på något som ännu kommer. 
Drömmen om något som kan slå in. 
Nyfikenheten på vad som väntar runt hörnet.

Jag hoppas det aldrig försvinner.


Bilderna är alla lånade från den fantastiska tumblrn, Modern girls and oldfashioned men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar