onsdag 12 mars 2014

och jag börjar en onsdag med solsken och kyssar

Mitt i veckan promenerar jag genom en stad som sakta vaknar till liv efter nattens vila. Människor som cyklar, promenerar, springer, tjoar, skriker, viskar och ungdomar som släpar benen efter sig från bussar till klassrum fyllda av kunskap och fnitter. Jag promenerar och möts av solens strålar som värmer min kind när jag vrider huvudet för att säga god morgon. På gatan stannar ett par och kysser varandra hej då och som sen med händer nerstoppade i vantar fortsätter med riktning dit de var på väg. Jag går med solen i ansiktet och en bubblande värme innanför jackan.

På jobbet trilskas kaffebryggaren med mig och låter det kalla vattnet jag just fyllt på rinna tvärs igenom och landa på min tygsko. Genom fönstret ler en kollega och vinkar god morgon och då är allt det kalla vattnet som bortblåst och jag tänker på solsken igen.

Just nu svämmar internet över med den här. I allas bröst trängs en värmande glädje över att vara människa trots att så mycket elände finns runt ikring oss. Ändå kan tjugo kyssar helt och hållet få oss att släppa kontrollen för en stund och bara vila i det vackra som är att vara människa.



Så ta tre minuter av er tid. Se den här filmen. 
Man blir varm i själen.

Jag lovar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar