fredag 21 mars 2014

under träden på Mallorca

Igår skrev jag om att jag kanske borde söka ett copyjobb i Barcelona. Idag vill jag utvandra och funderar allvarligt på om Mallorca kanske vore nåt eller om London passar bättre. Hursomhelst så drabbas jag minst en gång i veckan en oerhörd längtan att flytta utomlands. Samma längtan får mig att tappa all sans och reson och bidrar till att jag snabbt omprioriterar och attacksurfar bloggar som skrivs av folk som emigrerat, läser entusiastiskt och skickar exalterade sms till min man i stil med Vore det inte bara helt fantastiskt att flytta hit ändå?


Mallorca tog mig verkligen med storm förra året och när vi gick där i de smala gränderna kring torget kändes ingenting mer rätt än att hitta en lägenhet och flytta dit, bums. Jag antar att det var då det började. Den där idén som naglade sig fast i mitt sinne och som då och då vrålar i mitt öra : skaffa ett jobb du kan göra varsomhelst oavsett var du vill bo i hela världen! Och det är nog ändå så. Att när jag blir gammal så vill jag kunna leva på att göra nåt som jag kan utföra varhelst jag befinner mig i världen. Och inte alls mig emot om det sker i vid ett bord under träden på det där torget på Mallorca.


Med sinnet uppfyllt av pinjeträd och myllrande gränder, citronlundar och azurblåa hav tar jag nu helg. Hemma väntar en chokladtårta som blev över sen mannens födelsedag igår och jag tänker krypa upp i fåtöljen vid fönstret med min kaffekopp och njuta av att veckan äntligen är slut.

Det tycker jag ni också ska göra.

Varhelst ni än befinner er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar