fredag 4 april 2014

fredag och jag önskar mig en dvärgschnauzer, en kuse och kanske en käftsmäll så jag vaknar upp i verkligheten igen



Imorse när jag vaknade ägde jag en dvärgschnauzer, som av någon outgrundlig anledning döpts till Pysen, och en fin ridhäst som hade lång pannfläta och gillade att bada. Det hela var så oerhört verkligt att jag nästan blev besviken när jag insåg att jag låg och trängdes bredvid en gråspräcklig pensionerad musjägare med halvtaskig andedräkt och inte alls skulle cykla iväg till ett stall där en gnäggande goding väntade på att få komma ut i vårvädret. Istället fick jag cykla iväg till jobbet.

Och här sitter jag nu. Med dagens tredje kopp kaffe i väntan på en rejäl käftsmäll så jag vaknar upp i verkligheten igen. Tar tag i saker liksom. Som att skriva rapporter. Och göra bildspel till nästa veckas konferens i Umeå. Såna saker. Trista saker just nu iallafall. Men det är ju åtminstone fredag.


Helgen ska inledas med ett stopp på Halltorps gästgiveri där jag och mannen ska äta middag och övernatta. Inte speciellt långt hemifrån men ändå. Lite mysigt är det ju oavsett. Det är lite som att turista i sina egna hemkvarter. Fast på Öland. Och med tanke på vädret kan det ju inte bli dåligt.

Sen ska det sättas frön. Nu när jag inte har någon trädgård att jobba med (vilket jag inte ens var särskilt bra på) tänker jag mig ett försök att skapa en prunkande balkong lagom till sommaren. Chili, tomater, en massa örter och lite potatis i en hink, vad sägs om det?

Och så ska jag ju rida igen. Igår töltade jag runt på en islänning och imorgon väntar veckans ridlektion på Kbf. Helt klart en av höjdpunkterna i mitt liv just nu. Och på söndag ska jag få skritta ut i naturen med en fin vän och hennes fyrbenta godingar.

Sen blir det nog ett Game of thrones maraton. Tycker vi har väntat väl länge på att kicka igång tredje säsongen så nu är det väl ändå dags?


Vad ska ni hitta på?


bilderna kommer från den oändligt drömmiga A keeper..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar