tisdag 22 april 2014

inte ett endaste ägg i sikte

Det där med ägg är överskattat, det tycker ju jag sedan länge. Därför är påsken, om man ser den som en bra anledning att äta oförsvarliga mängder kokta ägg, inte en av mina direkta favorithögtider. Men när det kommer till vädret så är påsken definitivt en höjdare. Så även denna. Solsken, blommande körsbärsträd, ljuvligt långledigt och inte ett enda ägg i sikte. Vansinnigt bra.


Påskhelgen levererade minst sagt och jag kan glatt konstatera att jag lyckats klämma in följande saker: fika med dottern, ett par timmar i stallet och en uteritt tillsammans med en fin vän och hennes underbara häst R, barhäng och middag på stan, promenader i solen,  en tur till landet, familjemiddag i Ekenäs, lunchbjudning hemma, fotbollsmatch på Guldfågeln Arena i gassande solsken, en cykeltur, middagsbjudning med en massa fina vänner, sovmornar, en tur till Öland, levain-bröds-shopping, yatzy-kavalkad, Hobbit-maraton och ett avsnitt Vita huset. 

Det enda jag tycks ha missat är den trädgårdsskötsel och planteringsbonanza som de flesta här i cyberspace tycks ha ägnat helgen åt. Men det får komma sen. Just nu är det lika med noll mening att plantera nåt överhuvudtaget. Om vi inte vill släpa med oss alla frösådder, blommor och knoppar i handbagaget förstås. För även om det kändes motigt att cykla till jobbet idag så är den här veckan kort. Tre dagar kort. På fredag flyger vi nämligen till Barcelona med några goda vänner för en weekend. Och när vi sen kommer hem på måndagskvällen, ja då är en ytterligare ledighet bara två dagars jobb bort. Sen blir det kalkstensklippor, hav och en vindpinad ö för hela slanten.


Och jag kan knappt bärga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar