måndag 14 april 2014

påskveckemåndag och lovsång till kaffet




Så blev det måndag igen. Helgen var såklart fin men alldeles för kort om du frågar mig. Jag tenderar att tycka det nästan jämt numera. I fredags startade vi en ny säsong av Game of thrones, vilket jag skrev om i förra inlägget, och nu tre dagar senare är redan alla avsnitt slut. För er som sett tredje säsongen vet att den knappast lämnade en själ oberörd. Fy säger jag bara. Helt genomvidrig men så fasansfullt bra och helt omöjlig att sluta tänka på. Och även om halva dagen redan gått åt till att sitta i blandade möten så har en hel del tankar kring serien också snurrat. Frågan är bara vad man gör nu? Tar upp ett stickprojekt för att sanera huvudet?


Igår var vi iallafall på Kalmars nya tehus tillsammans med några fina vänner och drack  mängder av rykande hett och gott te och åt scones med gott pålägg. Fint det där tycker jag, att få nåt helt annat än det som de stora kaffekedjorna erbjuder även om en kaffeälskare som jag själv tycker att det är fantastiskt att man kan smyga inom Espresso House tidigt en Kalmarmorgon på väg till jobbet och få med sig nåt urgott i en pappmugg. Det är måndagslyx tycker jag. Sätter liksom tonen för resten av veckan.

Men även om det är måndag och jag hittills varit urtrött är den en fantastisk sådan. Den är nämligen startskottet på en vecka som bara utgörs av tre och en halv arbetsdag innan det äntligen är dags för påskledighet! Fyra wunderbara dagar ledigt står på schemat och jag räknar ner, banne mig det gör jag.


Nu är det snart bara två å en halv kvar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar