tisdag 29 juli 2014

semesterslut

Fyra veckors semester tar slut fort. Så fort att jag redan hunnit jobba i, låt säga, en vecka och två dagar. Minus en halv dag för att jag inte stod ut men värmen på kontoret och var tvungen att kasta mig i havet från närmaste brygga. Om jag haft en bra semester? OM! Typ den bästa ever. Kan ha berott på att jag faktiskt hade fyra veckor på raken vilket inte hänt sen 2001. Eller på vädret. Eller på att första veckan spenderades i Grekland. Jag vet faktiskt inte. Men bra var det.

Nu är det mindre bra. Inte för att jag jobbar för det är verkligen uthärdligt. Med tanke på värmen och allt. Skitskönt ju att sitta inne på ett svalt kontor och se hur luften dallrar av värmebölja utanför. Allt utan att bli ett dugg dyngsvettig så fort man rör ett lillfinger. Megabonus för detta. Nej, mindre bra för att jag dragit på min världens dunderförkylning med tillbehör. Tackar, den kunde jag ha klarat mig utan.

Berättar kanske lite mer om semestern senare. Jag ska bara kurera förkylningen först så jag kan tänka ordentligt. Det är svårt att få fram allt man ska minnas med när hjärnan är täckt i snor. 

Just sayin'.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar