tisdag 12 augusti 2014

last day of ledighet - ett bokslut



Tolfte augusti gör jag bokslut över sommarens ledighet och konstaterar att tjugosex och en halv dagars jobbefrielse är precis vad en luttrad och uttröttad själ behöver. Tillsammans med min familj har jag har njutit av värmen i Grekland, skjutit pilbåge i Stockholms skärgård, kvällsbadat i vågorna på Tofta strand, ätit kräftor vid ett småländskt torp, lyssnat på The Sounds i regnet och tagit så många sovmornar jag vill.

Idag är min sista lediga dag innan det mesta drar igång på allvar igen. Lite mer erfaren, lite mer återhållsam och vaksam över min egen inre klockas takt måste jag ändå erkänna att jag är redo. Så här bra blir nog ingen sommar ändå. Den bästa, har många sagt. Och jag är benägen att hålla med. Det är så mycket lättare att gå tillbaka till vardagen när sommaren har varit så magisk som denna.


Så idag tänker jag dricka kaffe. Spela en yatzy. Måla en vägg och lyssna på vinden utanför genom vidöppna fönster. Njuta av den sista ledigheten så mycket jag bara kan. Sen är jag redo för hösten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar