torsdag 21 augusti 2014

rapport från en kristallsjuk



Jamen, det blev lite tyst där en stund. Igen. Jag brottas med ett virus from hell, har varit förkyld i snart sex veckor och efter att ha vaknat häromnatten med tidernas yrsel gick jag till slut till vårdcentralen igår. Efter en mycket märklig timmes undersökning av två läkare konstaterade man kort att jag drabbats av kristallsjuka, liksom grädden på moset på nåt vis. Har ni hört om kristallsjuka nån gång? Inte? Det gungar kan jag säga. Som f-n. Allt på grund att några himla kristaller i örat lossnat och flyter runt på egen hand därinne.


Tänk er att ni känner som när ni åker bergochdalbana. Hela tiden. Eller står på en båt som gungar. Och för att krydda det hela så tappar man fullkomligt balansen då och då. För min del är det dock lindrigt. Jag menar, jag kan fortfarande jobba. Tur är att jag har ett skrivbord som går att höja så att jag kan stå och jobba. Och hålla i mig i när balansen sviktar..

Spännande det där med mänskokroppen. Jag hoppas bara att det inte blir värre. En kollega till mig blev sängliggande och illamående urlänge. 

Oerhört tacksam just nu för om det vill hålla sig så här. Lite lagom gungigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar