måndag 1 september 2014

hej september!




September är kanske den vackraste månaden. Och har man tur och är lite om sig och kring sig kan den fyllas med roliga och bra saker. Så denna första måndag i en ny månad samlar jag några av mina bästa se-fram-emot-saker med just september.

- jag ska klippa mig och höstfärga håret. superdax om ni frågar mig. ser ut som en silverräv i huvudet.
- kursstart på Berghs. var det iofs redan i lördags, men nu är vi ju i gång på riktigt liksom. den här gången ska jag bli en fena på PR.
- grytor. man kan laga sjukt mycket grytor till middag i september. en massa goda grönsaker och rotfrukter brukar vara billiga nu. som rödbetor. och chevré. men det räknas kanske inte som en grönsak...
- kulturarvsdagen 14 september. om ni gillar krigshistoria så är det er tur nu. kolla på Riksantikvarieämbetets hemsida för mer info om ett evenemang nära dig!
- samma dag är det VAL! Glöm för fasen inte att gå å rösta.
- min äldsta flicka fyller 21 år. KALAS! det är ju alltid roligt!
- en av mina närmaste fyller 30 också! kalas igen!!

sen är det ju alltid lite annat lullull som ska till. som föräldramöten, familjemiddagar, finbesök av vänner, nån jobbtripp till Skåne och en massa annat fint.

som att löven ändrar färg och blir all höstens färger. och jag får elda i spisen på landet.

det blir ju hur fint som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar