tisdag 14 oktober 2014

don't you love New York in the fall?



Som Tom Hanks sa i "Du har mail": It makes me want to buy school supplies. I would send you a bouquet of newly sharpened pencils if I knew your name and address. 

Jag har seriös New York-längt just nu. Tror jag kan titta på alla New York filmer i DVD-hyllan 85 gånger om och ändå inte stilla längtan en sekund. Vaknade i morse och trodde jag var amerikan. Såg framför mig hur jag promenerade genom höstfärgade NY-gator med ändlösa brownstones längs sidorna, tog vägen förbi Starbucks för att köpa en go-kaffe på väg till mitt ever so inspirerande jobb.

Istället fick jag gå genom ett grådassigt Kalmar; passera Systraströmmen och lufsa in genom Västerport. Kaffestället på Storgatan var stängt och sopbilarna trängdes på Kvarnholmen. Väl på jobbet har jag motvilligt insett att det bara är ännu en tisdag i oktober och New York är förbaskat långt bort.

Tur ändå att det finns drömmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar