tisdag 28 oktober 2014

i dessa mina mest briljanta stunder



Ibland är jag mer briljant än vanligt. Och under dessa stunder av ren och skär briljans har jag en tendens att tro att jag är övermänsklig. Det är i dessa tider jag har svårt att tacka nej till fyra nya uppgifter på jobbet som jag verkligen inte har tid med eller säger JAVISST! till dottern och hennes kompisar när de frågar om de får ha Halloween-fest hemma i vår lägenhet kvällen innan vi ska åka till London för att fira min födelsedag. Föräldrafritt! 

Det är också vid dessa tillfällen jag anmäler mig till en universitetskurs i Medeltidsstudier på Teologiinstitutionen på Uppsala universitet. Resultat: Jag får ta ledigt från jobbet för att skriva en sjukt omfattande tenta. Samma dag som jag är förvisad från mitt hem pga. tonåringens FF-fest.


Om det känns mindre kristallklart just nu? Jaahaaaaduu, det kan jag lova.

Det finns ingen hejd på hur många koppar kaffe som kommer att krävas för att överleva denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar