måndag 20 oktober 2014

innan det ljusnar



Det är otroligt mörkt på morgonen nu. När klockan ringer känns det som om det fortfarande är mitt i natten och jag drar täcket nära intill mig och önskar att det vore så. Kanske blir det iallafall något bättre när vi ställer klockorna till vintertid i helgen som kommer?


Den nya veckan börjar med rostat bröd, varmt kaffe och arga tonårsbarn. Det är inte klokt vad mycket som kan vara en mammas fel i en tonårsflickas ögon. Och även om det där arga går över fort igen så tycker jag att den här åldern är oändligt svår att greppa. Var jag likadan själv? Förmodligen.


Ibland saknar jag verkligen min mamma fruktansvärt mycket. Jag har så mycket jag vill prata om. Fråga om jag var likadan när jag var tretton, hur man stickar raggsockor och vad hon gjort sen vi pratade sist. 

Och fråga om hon också tycker att det är som vackrast innan det ljusnar.


alla bilder kommer härifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar