onsdag 1 oktober 2014

när allting ändrar färg



I oktober ändrar det mesta färg. Trädgårdsodlare våndas eftersom de på nåt sätt fått för sig att allt dör med hösten och oktoberluften. Jag håller inte med. När oktober kommer kan jag andas fritt igen. 


Nästan allting blir vackrare i oktober. När jag bodde med min brors familj i nordöstra USA var hösten fullkomligt magisk. Jag har nog aldrig sett sådana färgskiftningar som de träden gick igenom där.


Bortsett från glädjen som hösten skänker är livet lite tuffare än vanligt just nu. Mannen är i Spanien och jobbar, vilket ju är fantastiskt kul för honom, men jag saknar honom oerhört den här gången och räknar timmar, minuter och sekunder till han kommer hem igen. Och jobbet ska vi inte tala om. Att sen min fina pappa drabbats av ännu ett bakslag gör att jag börjar fundera på hur många prövningar som kan serveras oss människor under en livstid. 

 Finns det ingen övre gräns?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar