onsdag 31 december 2014

bye bye 2014, hello 2015!

Så här i slutet av året finns det ofta en himla massa att säga. Att året varit storslaget, att det varit skitdåligt eller både och. Eller kanske bara har flutit förbi ganska obemärkt. Kanske har man sjuhundra saker man vill förändra eller förbättra, ofta vill man äta mer grönsaker och träna sjukt mycket mer. Det brukar hålla i sig ungefär till mitten av februari. Jag gillar listor. Det är ingen hemlighet, men min nyårslöfteslista ligger så långt man kan komma ifrån kroppsfokus och mål som innebär mer hets och mindre eftertänksamhet. En vän skrev på facebook idag att han aldrig avger nyårslöften men att han har ett inför 2015. Att inte få en hjärtinfarkt till. Det tycker jag var ett av de bästa nyårslöftena jag hört. Nånsin. Så här kommer min lista. Fylld av hopp om ett gott nytt år!


Under 2015 vill jag:

- våga satsa mer på sånt jag tror på och sluta vara feg
- jobba mindre
- resa till minst tre nya länder, utforska nya platser både tillsammans med familjen och med vänner
- ta tillvara på familjen, ringa och hälsa på mina syskon och min pappa oftare
- ta tag i min ekonomi och slutligen sälja mitt hus trots att jag klamrar mig fast vid det
- sluta oroa mig för sånt jag inte kan påverka och framförallt för sånt som inte är mitt fel
- läsa fler böcker
- bli världsförälder eller skaffa ett fadderbarn
- bjuda en mycket nära person som jag bryr mig oerhört mycket om till Kalmar och ägna hela helgen åt att bara umgås
- äta enklare och grönare, jag tror det vore skitbra för mig
- åka på en tjejresa och dricka champagne på en uteservering
- träna mer och ta fler långpromenader (när knät slutat strejka)
- skaffa en ny fluffig familjemedlem, jag saknar att ha katt nåt oerhört
- fira nyårsafton på en vit sandstrand

Vi får väl se om jag lyckas!

Stor kram och ett gott nytt år önskar jag er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar