måndag 29 december 2014

på femte dagen tappad på en halvliter vätska

Jamen det går ju hur bra som helst just nu! Igår eufori över att jag äntligen återfunnit glädje och inspiration tack vare vilan och idag, knappt ett dygn efter mitt bombastiska uttalande förpassad till soffläge. Tog ett mindre graciöst kliv av världens finaste häst igår och lyckades vrida knäet exakt nittio grader åt fel håll. Resultat? Mindre bra.


Mitt vanliga motto har du inte feber eller om det inte att syns nåt är brutet så är det nog ingen fara, funkade mycket mindre bra idag. Efter en seans på vårdcentralen (200 spänn, 2 minuter, ett handslag och en nickning senare) så hamnade jag på röntgen och sen ortopeden som meddelade att de nog skulle ta fram en nål och dra ut lite vätska. Två timmar och en halvliter blodblandat jagvetintevad senare ligger jag nu i soffan. Bandagerad och stukad. Med en sannolik meniskskada inslagen i paket.


Så nu blir det sittdans á la Ola Salo på nyårsafton och nylonstrumpbyxa utbytt mot något som döljer det enorma bandage som förhindrar mitt högra knäs innehåll från att fladdra runt åt alla håll. Sen blir det ju en extra krydda att tillsätta smärtlindrande tabletter till champagnen vid tolvslaget. Eller inte.

Knäskada alltså.

December 2014 - en jävla månad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar