fredag 23 januari 2015

grundlurad


Fredagsglädje när den är som bäst: solen skiner över taken i Kalmar, veckan är slut, jag har fattat några beslut som gjort mig lite lugnare och mannen & jag åker till Stockholm i eftermiddag. Jag tänker att vi ska strosa, dricka gott kaffe och se en och annan utställning som får inspirationen att bubbla som champagne och färga januari lite mindre grå än vad den varit hittills. Och så ska vi träffa några mycket fina vänner som vi ser alldeles för sällan. Det blir hur fint som helst.

Idag är jag fortfarande alldeles varm efter gårdagkvällens megasurprise där jag blev fullkomligt grundlurad av mina kollegor. Jag som trott att jag var fredad från överraskningsfiranden av min födelsedag som inföll för minst tre månader sedan lurades att tro att jag och min käraste kollega C skulle ut och ta ett glas vitt för att fira att vi är så utomordentligt bra och klarat både kurser och uppsatser under den gångna hösten. Men icke. Inte ett ont anande förvandlades vårt sitta-i-ett-hörn-med-ett-glas-vin till att hela enheten kom inpysandes och sa att de skulle fira en födelsedag. Jag som är helt frikopplad från alla tankar på min födelsedag fattade exakt noll och det tog nog iallafall en timma eller så innan jag återhämtade mig. Det blev en alldeles ljuvlig, rolig kväll med fantastisk mat och många skratt. Precis vad man behöver när man känner sig som mest trött och sliten. 

Nästan precis som en solig fredag och hel helg som bara väntar på en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar