fredag 9 januari 2015

idag är dagen då jag


* vaknade 06.30 och inledde en tyst protest mot att gå upp (den varade i exakt 12 minuter)
* läste en lokalpolitikers kloka ord om företagsamhet till frukost (och kände mig löjligt stolt över att han använde vårt projekt kring Sandby borg som den goda förebilden)
* var sjukt sugen på en croissant till niofikat och trodde jag kunde bota det med en apelsin (det gick inte)
* redigerade bok, räknade besökssiffror, layoutade förstnämnda bok och svarade i telefon för brinnande livet (och insåg igen hur lite jag jobbar med arkeologi just nu)
* åt crepes till lunch
* ägnade eftermiddagen åt samma som innan och hela tiden undrade när det skulle bli kaffepaus (jag hann aldrig ta någon)
* längtade helt vansinnigt mycket efter att ta fredagskväll

Och nu är det fredagskväll. Med en kall öl, en tacopaj och en hel ledig helg framför oss!


♥ Skön fredag till er alla ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar