lördag 3 januari 2015

Nyårsafton, pyjamasdagar och årets första äventyr


Hur var er nyårsafton? Superduper hoppas jag! Min var bättre än på många år faktiskt. Inte något jag hade förväntat mig direkt, brukar ha ganska låga förväntningar på den dagen generellt eftersom jag tycker att hela grejen brukar haussas upp så dant. Men i år hade vi bjudit hem en massa goda vänner till ett nyårsparty i vår lägenhet vilket blev riktigt riktigt kul! Skumpa och glitter, prat och skratt varvat med en massa god mat och t o m ett nyårsquiz som vår fina vän Adam snott ihop hann vi med.


Nyårsdagen var som den brukar, seg och mjuk som kola och hela familjen klev inte ur pyjamasen på hela dagen. Sound of Music visades i maratonformat eftersom reklamen gjorde den typ en och en halv timma längre än normalt och Ivanhoe valde fel tjej, precis som vanligt. Men efter en dag i pyjamas och en klämdag senare är det helg igen och nu börjar vi bli rastlösa. Hela bunten faktiskt. Tonåringen surar för att jullovet snart är slut och jag för att mitt knä inte alls vill bli så där bra som jag hoppats på. Och mannen? Ja, han försöker nog bara stå ut med oss andra surpuppor. Så vad göra?


Vi drar på äventyr!! Spontant och helt oplanerat har vi bokat ett miniäventyr och drar redan ikväll. Kryckorna får följa med men det ska inte få hindra något! Alla är pepp som tusan, packningen ligger framlagd, mannen är på väg ner till stan för att växla pengar och köpa några saker som kan vara bra att ha så här i Sveas efterdyningar. Vart vi ska?

Ja, det får ni väl se!

Tjo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar