tisdag 20 januari 2015

om drömhus, äppelkinder och kikärtssoppa

Tisdag och jag har nog gjort allt annat än att fokusera på jobbet. Jag har försökt, precis hela dagen men dagen kretsade ändå mest kring längt efter yngsta barnet som solar med sin pappa på Teneriffa och tankar på hur man överhuvudtaget ska lyckas se någorlunda levande ut när detta grådaskiga januari förvandlar håret till torktumlarludd och huden ser ut som pölsa.



Jag surfar kindfärg med namn som Petal Power och Just a whip som enligt sajten ska ge mig äppelkinder och livskraft. Om det kommer att funka skiter jag och mitt ansikte quite frankly i just nu för färgerna är dödsfina och glammiga på ett sätt som får mig att tro att bara jag köper dem så kommer allt bli bra. 

Strax före lunch hittar jag mitt drömhus och kommer av mig helt. Jag tappar andan och vill flytta imorgon. Måste bara vinna fem komma sex miljoner först. Ska det vara så svårt?


Sen äter jag kikärtssoppa med nyriven parmesan och önskar att Toscana låg runt hörnet. 

Tisdagsfunderingar när de är som mest.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar