tisdag 13 januari 2015

summering av läsåret 2014


Nja, man kan kanske tolka det som att jag avslutat ett läsår i skolan men så är det ju inte riktigt. MEN! Jag har avslutat ett års läsning och nu är det dags för lite statistik. Vissa av titlarna har jag bloggat om och dessa finns länkade till. Andra har jag helt enkelt glömt blogga om. Kanske gör jag det i efterhand. Eller så struntar jag i det. Here goes!

Igelkottens elegans - Muriel Barbery
En ovanligt torr sommar - Peter Robinson
Mördaren i Marais - Claude Izner
Boktjuven - Markus Zuzak
Ensamma hjärtan och herrelösa hundar - Lucy Dillon
Norrtullsligan - Elin Wägner
När döden kom till Pemberley - PD James
Mord i Havanna - Jan Mårtenson
Sophies historia - Jojo Moyes
Drömbokhandeln - Laurence Cossé
Rú - Kim Thúy
Konsten att ha sjukt låga förväntningar - Åsa Asptjärn
Inferno - Dan Brown
Lögnen - Jaqueline Winspear

Inte mycket att skryta med i år inte! Jag håller fortfarande på med Steglitsan. Herregud, den tar tid. Och jag lovar att det är en superdålig idé att starta med den samtidigt som man läser två parallella universitetskurser och jobbar heltid. Men jag ska bli klar. Jag sticker bara emellan med Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande först. Jag har höga ambitioner för läsåret 2015!

Vad har ni läst i år?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar