tisdag 10 mars 2015

vårsol, kikärtsgryta och längtan till Dubai



Peppen är så-där hög. Bloggen lider och jag skriver inga ord. En lista kanske råder bot på torkan? Lånad såklart (fast med tillägg), från utmärkta Cecilia, som jag följer slaviskt.

Dagens diagnos: Sådär. Vaknade megatrött och möttes av avgrundsjobbiga mail när jag kom till jobbet.
Dagens väder: Det började grått men nu är vårsolen framme!
Dagens I've done it: Paketering av skelettmaterial, uppdatering av webbsidor, prat med jetlaggad chef som kommit hem från Sri Lanka, bokning av Vårmöte och ansökan till nåt spännande. Fasligt produktiv trots allt.
Dagens lunch: Vansinnigt god kikärtsgryta från den här, i matlåda.
Dagens pepp: Två dagar kvar till London-jobb!
Dagens utlåtande: Jag måste dricka mer vatten.
Dagens aktivitet: Jag kommer definitivt promenera jobbet-Kvarnholmen-hem i eftermiddag. Utan vantar.
Dagens baksmälla: Ansökan till viktig sak. Brutalviktiga kommentarer från viktig person gav käftsmäll till insikt om hur mycket jag har kvar att göra före den 7 april.
Dagens överraskning: Svärmor dyker upp och hänger hemma hos oss ikväll.
Dagens längt: Dubai. Semester nästa vecka.
Dagens tv-utbud: Apdåligt förmodar jag. Vi lär plöja två avsnitt House of Cards, säsong 3, istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar