onsdag 22 april 2015

hänt sen sist


Jag är oerhört medveten om att det gått eoner av tid sedan jag skrev sist. Men det blir så när orden tar slut och livet håller ett tempo som skulle göra ett snabbtåg avundsjukt. Under tiden ni förmodligen (inte) saknat mina ord så har jag/vi:

* varit i Dubai på semester
* sålt och flyttat ur mitt lilla hus på landet
* undvikit att äta ägg under påsken
* ätit en fantastisk middag med min sambo på Kött & Bar
* jobbat med museernas vårmöte
* läst tre böcker
* bokat en resa till Sardinien

Dessutom har våren kommit. Våren, jag älskar dig! Det är inte klokt så mycket som får nytt liv när våren kommer. Inte minst jag själv. Bara det att man går från att vara naturligt blågrå i huden till att få kinder och nästipp som blir lite rödfärgade av solens strålar när man är ute och pular en eftermiddag på balkongen. Fantastiskt! 

Helst vill jag inte göra annat än att fixa med balkongen just nu. Och läsa. 

Läsa är jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar