tisdag 23 juni 2015

ragdolls och blåklintsåkrar

Tiden susar förbi och ytterligare en midsommar har passerat. Trots att regnet slog hårt mot plasttaket på uterummet hos M:s föräldrar kändes det som en mysig och skön midsommar. Ekenäs är alltid vackert, oavsett om det regnar eller om solen skiner och måsarna skriker över sundet. 


På väg hem körde vi in vid Hagby kyrka och följde de små vindlande vägarna förbi åkrarna och fälten. Himlen var dovt blågrå men solen tittade fram då och då. Självklart måste man stanna och plocka med sig lite blåklint och fota lite mitt därute. Helt ensamma utan en enda bil eller annan människa i sikte. Området runt Hagby och Arby är de mest pastorala och vackra jag vet. När man kör eller cyklar här, över stenbroarna vid kyrkan och hör bäcken porla och fåglarna kvittra, då känns det som om tiden stått stilla. Har ni aldrig kört förbi, gör det! Och missa inte att stanna till på Solmarka gårdsbutik.


Väl hemma igen väntade den här godingen på oss. Vår nya familjemedlem, Iris. Hon är en mycket glad, bestämd, social och pratsam ragdoll som just fyllt tre månader. Trots att vi bara haft henne en vecka är hon mycket älskad och jag tror inte att någon av oss kan tänka oss ett liv utan henne igen. 

Den här veckan är jag hemma och har semester. Dels för att vara med yngsta dottern som snart ska till sin pappa och på årets största sommarhändelse, dansläger i Norrköping. Men också dels för att låta Iris vänja sig lite vid sin nya miljö och nya familj. Halledaaa, hon är ju så himla liten ännu!

Så vad jag kommit fram till efter 1,5 dags ledighet? Semester är oerhört underskattat!

Känns just nu orimligt bra att veta att jag fortfarande har tre och en halv veckas semester kvar efter den här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar