fredag 3 juli 2015

fjorton år

Idag, för exakt fjorton år sedan kom hon. Med buller och bång vände hon upp och ner på våran värld från starten. Redan då var hon lång. Nu är hon snart längst i familjen. Hon är som tonåringar är mest: gillar att sova, dansa och hänga med kompisar på stan. Hon är nyfiken och älskar att resa, faktum är att hon har rest bra mycket mer än vad jag gjort.


Det finns så mycket av mig själv jag ser i henne, jag var så lik men ändå så olik när jag var lika gammal. Många säger att hon är en kopia av mig. Men jag ser annat. Jag ser en härlig unge som bär lika många delar av mig som sin pappa.


Och som med all säkerhet kommer att gå sin egen väg genom livet. Det enda jag kan göra är att finnas där på vägen. Och det tänker jag alltid göra.


Så grattis älskade Olivia på födelsedagen! Det är en ynnest att få vara din mamma.

♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar