torsdag 9 juli 2015

grönt och avskalat


Längtan efter rena ytor, avskalat i lugna färger och gröna, spröda växter har bosatt sig i mitt bröst. Jag blir ofta stressad av för mycket saker, för mycket färg och när ägodelar man egentligen gillar staplas i osymmetriska högar hemma. Då får jag ett behov av att ta bort, skala ner, öppna upp och flytta undan. Ibland blir känslan så stark att jag måste skänka bort saker jag tycker är i vägen, ta bort gardiner ur fönstren och låta de gröna växterna få sträcka sig mot himlen utanför fönstren. Ta in luft.

Jag är definitivt inne i en sån period just nu. Mannen skakar på huvudet men låter mig hållas så länge  jag inte går överstyr och får för mig att måla om hela lägenheten. Oron liksom. Den där krypande, svårdefinierade och svårplacerade oron. Den är svår att tackla. Och jag hanterar den som bäst genom att skala bort och öppna upp.

Hur gör ni?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar