söndag 23 augusti 2015

nystart


Vi är tillbaka hemma igen efter en magisk vecka på Sardinien. Semestern är slut för den här gången men trots det finns det få saker som står i vägen för att fortsätta njuta av sensommaren. Solen skiner, luften är ljum men klar (särskilt mornarna, min klara favorit), havet är fortfarande varmt och badbart, kräftor trängs i frysdiskarna... Ja, ni hör ju.

För många är hösten nån slags entré till ett mörker och nedstämdhet. Jag har hört trädgårdsägare som sagt att de blir så deprimerade på hösten för att all växtlighet dör då. Men för mig är hösten förknippat med nystart, en tid när allt börjar om. Jag gillar inte heller vinter och kyla, mörker och slask. Men jag njuter av hösten. Jag älskar när luften blir sval och träden ändrar färg. Jag vill köpa nyvässade pennor och ny kalender, nya varmare kläder och testa nya tesorter.

I år har jag lovat mig själv att gå eller cykla ner till bryggan för att ta ett dopp så länge det går. 

Man ångrar aldrig ett dopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar