måndag 26 oktober 2015

att avsluta oktober i Paris


Oktober dundrar fram fort fort och jag kan knappt fatta att min månad snart är slut. Igår blev det vintertid och jag känner mig tacksam för ljuset som letade sig fram mellan träden och ner på Esplanaden där vi bor. Löven faller nästan som snöflingor nu och ljudet av prasslande gula och röda löv får mitt hjärta att slå lite lugnare. Det är något oerhört speciellt att promenera genom staden, känna solljuset och höra höstens ljud. Kaffet smakar som bäst när det köps i pappersmugg och hålls av en vantklädd hand.


I helgen fyller jag år och av M fick jag en resa till Paris. Vi åker på torsdag, bara han och jag. Det är knappt jag kan fatta det. Så lång tid av längtan till den staden har gått och nu är det äntligen dags. Tre hela dagar ska vi strosa genom ett höstklätt Paris och bara njuta. Inte stressa fram mellan olika sevärdheter utan insupa staden genom att promenera, sitta på caféer och se på folk, läsa och göra några små besök på ställen som vi verkligen vill se.

Det kan vara det bästa sättet att avsluta oktober.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar