måndag 9 november 2015

från och med nu samlar jag mina måndagar i listor

Måndagar kan vara trista dagar och för att liksom vända det till något positivt, och dessutom kicka igång den här halvslumrande bloggen, tänkte jag göra måndagslisteinlägg från och med nu. Tre punkter som handlar om allt mellan himmel och jord varje måndag. Det kan väl knappast vara dåligt? Så nu kör vi helt enkelt.


Glasögon. Jag ser himla dåligt och ibland önskar jag att jag var duktigare på att använda mina glasögon. Istället bor jag praktiskt taget i mina linser som långt ifrån alltid är tillräckliga. Ett jättestort minus är dessutom att ögonen inte blir särskilt glada av det heller. Jag önskar jag såg cool och fin ut i glasögon. Jag ser snarare ut som Hedvig i från A till Ö. Kanske är det dags för nya bågar?


Paris. Så lång väntan på att åka dit och nu, när snart en vecka har gått sedan jag kom hem, är längtan tillbaka så obeskrivlig att jag inte hittar ord. Mer om hur vi hade det på vår resa kommer inom kort.


Snö. Jag vet att det är tidigt men vi längtar hela familjen nu. Yngsta dottern sjunger julsånger och hotar med att sätta upp sin minigran redan nästa helg. Mannen längtar efter skidåkning. Jag å andra sidan längtar mest efter det blåa ljuset och doften av snö i luften när jag promenerar genom stan på väg hem från jobbet. Så ja, snön får gärna komma nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar