måndag 16 november 2015

Om fred, oändlig kärlek och längtan efter tid att läsa





Döttrar. När världen är uppochned är behovet av att krama och ta hand om dem man älskar så oerhört mycket större. Den yngsta finns ju nästan alltid i närheten men den större, som numera är utflugen, kallar jag hem minst en gång i veckan. För att prata om hur hon har det, äta middag med familjen och bara umgås. Snart flyttar hon hem, om än mycket tillfälligt, och jag kan inte tänka mig en bättre månad än december för att samla hela familjen under ett tak.


Böcker. Just nu längtar jag efter tid att borra ner mig i soffan med en massa böcker och bara läsa. Om tomten läser det här så önskar jag mig en bokhylla full av nya spännande böcker i julklapp. Och en massa ledig tid att läsa dem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar