måndag 21 december 2015

måndagstankar, julveckan 2015



Jag startar den sista jobbmåndagen för i år med att konstatera att ledigheten är bra efterlängtad nu. Det har varit ett långt, omtumlande och kaotiskt år för att uttrycka sig försiktigt och jag känner att orken och energinivån ligger alarmerande lågt. Innan ledigheten finns det några måsten som ska tas itu med här innan jag städar kontoret och lämnar 2015 bakom mig. Och jag ska använda tiden på det bästa sätt jag kan. Så denna veckas måndagslista får ha just det som tema. Vad jag ska använda ledigheten till.

Eftertanke.


Tid att tänka igenom vad jag varit med om, vart jag står nu och var jag är på väg. Låter skitlöjligt och flummigt. Men det är verkligen dags. Livet är för kort för att slösas bort på sånt som stjäl energi, får en att må dåligt eller känns meningslöst. För mig är det dags att identifiera dem nu.

Rörelse.


För mycket stress, alldeles för lite rörelse. Tänker att 15 dagars ledighet är ett ypperligt tillfälle att komma igång med träningen igen.

Läsning.



Rörelse kräver vila och avkoppling. Idag köper jag mig en trave julklappar i förskott till mig själv. Ett utmärkt sätt att ladda inför en lång julledighet om du frågar mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar