måndag 25 januari 2016

måndagstrio v 4

Januarimåndag igen och all den vita snön utanför fönstret har försvunnit. Allt smälte mer eller mindre bort igår, trist tycker jag. Mest egentligen för att det blir så himla grått och smutsigt allting. Den här vintern längtar jag mer än nånsin efter sol och värme och är lite sur på mig själv för att jag inte propsade på att vi skulle åka till typ Jamaica eller nåt annat exotiskt ställe ett par veckor. Men så blir det inte nu. Istället svämmar min pinterest och tumblr över med bilder som gör mig alldeles varm inombords och självklart präglar all denna längtan efter värme också veckans måndagslista.




Jag fantiserar om att bygga om vårt badrum hemma. Riva ut och börja från början utan duschkabin och praktikaliteter som tvättmaskin och torktumlare. Jag drömmer om färgsprakande marockanskt kakel och värme under fötterna, vita väggar och gröna växter. Och badkar. Där måste finnas ett badkar. Som jag kan ligga i och bubbla när vinden viner utanför husknuten.


Ylletröjor.

A girl can´t own too many ylletröjor verkar vara mitt motto just nu. Älskar mina två exakt likadana, ja bortsett från färgen då, halvpolotröjor som jag köpt på rean på Lindex. Den ena kan ni se på min profilbild längst uppe till höger. Senapsgul och supervarm. Ylle till folket!


Långfrukostar.

Frukost har alltid varit mitt favoritmål på dagen. Jag kan vakna jättetidigt och vara supersugen på frukost. Just nu önskar jag att det skulle finnas tid för långfrukost varenda morgon. Kaffe, juice eller smoothies, yoghurt med hemmagjord granola. Blodgrape. En rostad macka med hemmagjord marmelad. På surdegsbröd från bageriet tvärs över gatan. Borde vara lag på sånt.

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar