fredag 15 januari 2016

med en tallrik pasta och ett litet glas rödvin kommer man långt




Äntligen fredag! Även om helgen till viss del kommer att ägnas åt att skriva sista tentan på kursen jag går i urbana kulturer så känner jag att med en tallrik pasta och ett glas rött, ett par bra seriestarter på TV (Game of Thrones och Shetland) och en varm fluffig katt att klappa på så ska det nog ordna upp sig.

Ute var det så himla kallt idag att jag höll på att förfrysa både kinder och händer trots att jag var ordentligt klädd i dun och ylle. Min händer och läppar är hur nariga som helst trots att jag missbrukar både handkräm och läppsmörj. Jag köpte en ulltröja på rean som jag mer eller mindre flyttat in i och jag har allvarliga funderingar på att gå och köpa mig en flanellpyjamas eller ett varmare duntäcke imorgon. Och en ulltröja till. Man kan aldrig ha för många ulltröjor när vädret ute känns som om nästa istid står för dörren. Men på nåt sätt gillar jag kylan ändå. Det hör liksom januari till.

Fin fredagskväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar