söndag 7 februari 2016

ett arbetsrum och fyra William Morris-tapeter

Det där med att välja är svåra grejer tycker jag. Särskilt när det handlar om att förvandla ett arbetsrum och bibliotek till ett eget litet krypin med fina tapeter på väggarna. Ni som har följt mig en stund vet att jag är svag för William Morris, och ja, det lär bli det jag väljer till rummet. Men hur ska man kunna välja när alla är så fina?


Här hittar ni mig ganska ofta. Inte så mycket på väggarna än som ni kan se, har liksom inte velat sätta upp en massa när hela rummet ändå snart ska plockas ur och tapetseras. Skrivbordet har jag ärvt av min farmors syster men målat själv för att det var i ganska dåligt skick.


Här är iallafall de fyra kandidaterna. Bilden gör tyvärr inte färgerna riktigt rättvisa, måste jobba på mina redigeringsskills helt enkelt. Men så här ser det ut på väggen ovanför mitt huvud idag iallafall. Och det är inte lätt att välja, det kan jag lova. Helst hade jag valt alla men det blir ju inte så himla bra när man ska ha dem i ett och samma rum. Mest av alla gillar jag nog den översta och den understa i  bilden här nedanför. Den övre drar åt svart och grönt medan den undre brunt och grönt. Tror att båda skulle bli jättefina här inne.


Så tapetvåndor alltså.

Kan man ägna en hel söndag åt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar