måndag 1 februari 2016

måndagstrio v5

Jaha, så blev det visst måndag igen och jag sitter på universitetet igen och läser artiklar om arkeologiska analysmetoder, drömmer om sol på nån Kanarieö och glömmer lösenord till precis allt. I morse hade jag min absolut snabbaste tandläkarupplevelse, in cirka tio minuter före utsatt tid och ut exakt 17 minuter senare med en ny plastfyllning i en tand med delvis skadad lagning. På nåt sätt känner jag att det måste firas så här får ni en måndagstrio-lista deluxe som jag lånat i delar av från Cecilia vars blogg jag tycker är som min vardagsrumssoffa - hemtrevlig, snygg och passande i min smak.

3 saker jag gillar
* solsken
* bra tv-serier
* blodapelsiner

3 saker jag ogillar
* slask
* bruna bananer
* blöta strumpor

3 saker jag längtar efter
* påsklovet, vi åker till NYC då hela familjen!
* sovmorgon
* Gotland

3 saker jag har på hjärnan
* Darins låt "Juliette"
* resor till varma länder
* strontium analyser

3 saker jag blir lugn av
* obokad tid
* korsord
* att duscha länge

3 saker som stressar mig oerhört
* snabba förändringar
* andra bilförare
* att tvingas handla på Maxi på fredagar

3 saker jag önskar mig
* ett sommarhus
* fred på jorden
* mjölkfri Ben & Jerry glass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar