torsdag 18 februari 2016

torsdagsmat

Har jag berättat att jag älskar att laga mat? Och baka! Inte?

Nåja, det är väl kanske inget man skriver om sådär bara. Men faktum är att en stor del av min vakna (och halvsovande) tid går åt till att planera och fundera på saker som: hur ska vi bygga om vårt kök så att det blir optimalt för matlagning och vad ska jag laga för mat i helgen eller oh, det där skulle jag vilja laga. Kokböcker är helt underbara och fungerar oerhört mycket som avslappning för mig, att läsa, bläddra och planera vad jag ska testa att laga eller baka. Ja, det är som en egen värld man kan gömma sig i. Här får ni en liten lista på mat och bak som just nu snurrar i mitt huvud.


Palak Paneer. Den här lilla indiska rätten är ständigt i mitt huvud och en dag ska jag ge mig på att göra egen paneer. Dom säger att det inte ska vara så svårt faktiskt.


Samosas. Har ingen fritös men jag tror att det ska gå ändå. Chicken Lentil Samosas. Mmmm.


Galetter. Såna som dom gör på det bästa stället i hela världen. Här med andra ord. Med kyckling och chevré, ruccola och mandel. Kan vara det godaste som finns.


Vad är det bästa du kan laga?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar