måndag 30 maj 2016

Vi har blivit föräldrar!


UNICEF/Kate Holt


Jag och min sambo Micke har inga gemensamma barn. Av olika anledningar kommer vi inte heller att försöka få några. Det får helt enkelt räcka att jag sedan tidigare har två döttrar som idag är nästan som hans också.

Men en sak som vi pratat om länge det är att vi istället skulle lägga lite pengar på ett fadderbarn eller på att bli världsföräldrar. Att bli "föräldrar" till något annat barn som behöver det mycket mer än många andra barn i världen. Så idag har vi blivit föräldrar. Världsföräldrar inom Unicef.

Och jag är nog nästan lika stolt och glad idag som när mina egna barn föddes. Nu kan han och jag genom en liten månadsgåva hjälpa barn som har det svårt att få det lite lite bättre. Det tycker jag många fler borde bli!

Vill du också bli Världsförälder? Klicka här. Det går snabbare än du tror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar